Upravit stránku

Značka CASE IH zahajuje sériovou výrobu nového modelu MAXXUM 150 CVXDrive - silný traktor s obratnou koncepcí a plynulou převodovkou.

Značka CASE IH spouští počátkem měsíce října sériovou výrobu nového modelu MAXXUM 150 CVXDrive, který, jak je již z názvu patrné, bude vybaven převodovým ústrojím CVXDrive s plynulou změnou převodového poměru. Nový MAXXUM 150 CVXDrive je stvořen pro zákazníky, kteří žádají vysoký výkon šestiválcového motoru při zachování kompaktních rozměrů s dobrou manévrovatelností a malým poloměr otáčení. Výkon nového modelu MAXXUM 150 CVXDrive činí 145 jmenovitých koní naopak maximální výkon dosahuje při práci s vývodovým hřídelem a v dopravě úctyhodných 175 koní.

Ucelený výběr modelů pro každého zákazníka

Doposud byla modelová řada traktorů MAXXUM zaměřena převážně na modely se čtyřválcovými motory. Traktory byly vyvinuty pro zákazníky, kteří v této výkonové třídě poptávají obratný, lehký a univerzální traktor pro práci na rodinných farmách, pro zastání lehčích pracovních operacích ve velkých zemědělských podnicích. Nicméně, najdou se i zákazníci upřednostňující šestiválcový motor o vyšším objemu. Právě nyní značka CASE IH spouští sériovou výrobu modelu MAXXUM 150 CVXDrive, jako alternativu ke stávajícímu modelu MAXXUM 145 CVXDrive. Namísto 4,5 litrového motoru FPT je nový MAXXUM 150 vybaven motorem o vyšším objemu 6,7 litru od stejné společnosti. Stejně jako u čtyřválcových modelů MAXXUM je i nový model 150 k dispozici s čtyřstupňovou převodovkou ActiveDrive 4, osmistupňovou převodovkou ActiveDrive 8 (od počátku roku 2019) nebo plynulou převodovkou CVXDrive.

Ačkoliv má model 150 maximální výkon 175 koní stejný v porovnání s modelem 145, jeho točivý moment je však vyšší, při 1500 ot/min je točivý moment 740 Nm ve srovnání s 700 Nm modelu MAXXUM 145. Motory modelů MAXXUM využívají patentované technologie Hi-eSCR neboli vysoce účinné selektivní katalytické redukce bez použití filtru pevných částic DPF a recirkulace spalin EGR.

I přes šestiválcové provedení motoru má MAXXUM 150 CVXDrive stejný rozvor 2,642 mm a délku 5137 mm jako čtyřválcové modely MAXXUM, což je další vlastnost ideální pro zemědělce hledající obratný a dobře manévrovatelný traktor. Nový model MAXXUM 150 CVXDrive váží o pouhých 130 kg více než model 145.

Nezaměnitelné přednosti plynulé převodovky CVXDrive

Traktory MAXXUM s plynulou převodovkou CVXDrive dokáží pracovat s nastavenými otáčkami motoru nebo zvolenou pracovní rychlostí dopředu. Díky systému automatického řízení produktivity APMTM si můžete být jistí, že traktory MAXXUM CVXDrive pracují vždy při optimálních otáčkách motoru vzhledem k převodovému poměru a naopak. Systém automaticky sníží otáčky motoru, když zjistí, že je zapotřebí menšího výkonu – například při zpracování půdy v místě pozemku s lehčí půdou. Systém tak výrazně dokáže uspořit finanční náklady na provoz traktoru. Traktory s převodovkami CVXDrive jsou obzvláště vhodné pro práci, která si vyžaduje dodržování pracovní rychlosti – práce v zelinářství, přesné setí aj. Neméně důležitou vlastností je snadná obsluha, a především jednoduché ovládání. Převodovka CVX všech traktorů CASE IH používá technologii dvojité spojky DKTTM, která se stará o hladký přechod mezi jednotlivými mechanickými rozsahy. To znamená, že v okamžiku, kdy probíhá změna mezi dvěma mechanickými rozsahy, je řazení jemné a plynulé.

Systém precizního zemědělství dostupné i pro traktory MAXXUM

Stejně jako ostatní traktory MAXXUM mohou být i modely 150 dostupné z továrny s přípravou pro automatické řízení CASE IH AccuGuide. Obsluha prostřednictvím dotykového displeje AFS Pro 700 dokáže nastavit celou řadu parametrů včetně požadované přesnosti dle dostupného signálu.

Nově mohou být modely MAXXUM vybaveny automatickým otáčením na souvrati AccuTurn Pro v kombinaci se souvratovou automatikou HMC II. Systém automaticky vede traktor do záběru další křivky, aby se usnadnilo pracovní zatížení obsluhy a zvýšila se přesnost. Stisknutím jednoho tlačítka tak traktor provede potřebné operace na souvrati (zapnutí/vypnutí vývodového hřídele, spuštění nebo zvednutí ramen, popř. vypnutí nebo zapnutí jednotlivých hydraulických okruhů).